Ce reprezinta o taxa de contingent?

Anul acesta, ca tot sunt lider de contingent pentru Jamboreea Mondiala din Japonia, am avut un pic mai mult decat imi doresc in general de a face cu partea de financiar a unui eveniment.

Sa ne lamurim de la inceput: Nu imi place sa calculez bani sau sa ma ocup de contabilitate in general. It’s just not my cup of tea.

In cheltuielile noastre pentru deplasarea in Japonia am avut inclusa si o taxa de contingent. Pentru ca am primit foarte multe intrebari privind ce acopera aceasta taxa am decis sa acord spatiu unui articol informativ aici.

Taxa de contingent de regula valoreaza 150 EUR. Ce facem noi cu banii acestia?

Noi (Eu, alt Hoc, alt CMT) acopera o serie de cheltuieli pe care e mai simplu sa le reunim sub acest nume. Ele consta in:

– materiale de contingent; pe noi astea ne0au dus la vreo 155 de lei (2 tricouri, 2 esarfe, 5 badge-uri)

– asigurarea de calatorie (in functie de categorie, costul difera pentru ca stam perioade diferite in Japonia)

– transportul, mancarea, cazarea si materialele necesare intalnirii de contingent (care e obligatorie pentur orice eveniment international, mai ales pentru participanti, daca IST sau JDT pot sa mai lipseasca)

– costurile de amenajare ale standului Romaniei la eveniment. Aici pot spune ca am decis sa gandim pe termen lung si o parte din materiale sunt suficient de calitative pentru a ne mai tine ceva ani si evenimente bune.

– mancarea pentru seara internationala (+platouri, lingurite, 1 pachet de servetele etc)

– trusa medicata (medicamente and co., stabilite de cei care au pregatire medicala din contingent sua de un doctor, in functie de caz)

– tot felul de consumabile (foarfeci, banda adeziva, sfori, un sul de saci menajeri etc)

– steagul de contingent

E posibil sa fi uitat ceva de pe lista, dar, cu siguranta se afla in bugetul de eveniment. Sper ca acum cercetasii sunt lamuriti si ca pentru evenimentele viitoare intrebare va mai mult: „Cat a costat X?”, nu neaparat „Dar ce facem cu banii astia?”.

Lasă un răspuns

