ora de religie VS ora de educatie sexuala

In ultimele doua saptamani discutiile despre ora de educatie sexuala si despre ora de religie au tot mers in directii cat mai extremiste. Cumva, consideram ca una se exclude pe cealalta. De unde pana unde? Nu am idee.

  1. Ora de religie:
    1. Cand e facuta cum trebuie inveti lucruri foarte misto (am invatat in 6 – 8 despre istoria religiilor si obiceiurile altor culturi. Foarte fain). Am avut un super profesor (cel din dreapta!)
    2. Exista si profesori extremisti care iti spun ca ajungi in iad daca nu te culci la cat iti spun parintii, daca nu mergi la spovedanie constant. Serios.
    3. Din fericire, pe langa extremistii astia exista putini dar buni preoti tare simpatici care iti dau sfaturi bune. Pe unul l-am intalnit eu aici si este parohul. Fostul paroh in schimb m-a facut sa plec plangand ca am copiat la un test la geografie in generala.
    4. Exista o suma de elevi care pastreaza acest obiect pentru ca le mareste media. Majoritatea profilor te lasa sa faci ce vrei. Eu am mers la olimpiada de religie si am dansat cu proful la balul de absolvire. Era un prof misto si asculta Depeche Mode.
  2. Ora de educatie sexuala:
    1. Daca primesti informatiile si optiunile pe care le ai la dispozitie (inclusiv abstinenta!) in mod obectiv si egal distribuit nu vei fi oprit din a fi un bun crestin.
    2. Cred ca parintii trebuie sa aiba posibilitatea de a nu avea copilul inscris la acest obiect daca simt ca nu e in interesul sau (asta poti face si la religie).
    3. Nu e un loc in care sa primesti note!
    4. E bine sa poti pune intrebari unui EXPERT care tine ora. Exact, un om special pregatit sa iti raspunda la intrebari legate de subiectul asta, nu doamna profesoara Popescu (nume ales la intamplare) care are 55 de ani si preda ora asta ca sa mai scoata niste bani/pentru ca asa a rugat-o doamna director.

Consider ca aceste doua obiecte scolare pot coexista si mai consider ca nu e optim sa ai note la Religie (nu poti da un calificativ pe cat de bun crestin esti; simt o analogie cu fariseii). Daca iti doresti sa dai note, o poti face pe alte criterii decat pe recitarea mecanica a Crezului sau mimarea unor comportamente crestinesti, indiferent de cult. Exista profesori minunati care te invata chestii foarte misto si lucruri interesante, dar nu avem toti norocul asta. Eu l-am avut si sunt recunoscatoare.

Religia si educatia sexuala nu se exclud si un tanar trebuie sa primeasca informatiile din sursele avizate, cat mai obiectiv. De la medici despre sex si de la preoti despre familie (daca esti practicant in cadrul cultului din care faci parte) si despre morala si bunatatea fata de cei din jur.

3 gânduri despre &8222;ora de religie VS ora de educatie sexuala&8221;

      • Am plecat de la afirmatia: „discutiile despre ora de educatie sexuala si despre ora de religie au tot mers in directii cat mai extremiste.” Trebuie specificat ca aceste discutii sint despre ora de religie crestina. Exista multe discutii despre ora de religie crestina, daca sa se faca, daca sa nu se faca, daca se face, cum sa se faca, etc. Insa nu am auzit discutii despre orele de religie ateiste, care se predau la orele de geografie, biologie, istorie, literatura romana, etc. Discutii despre astea nu mai merg in directii extremiste, se pare ca toata lumea le accepta. Deci problema nu este religia, ci doar religia crestina.

Lasă un răspuns

