Traiesc in Paradis!

Glumesc mereu cu prietenii si colegii ca stau in Popesti (dincolo de Mordor). Popesti Leordeni este o zona in plina dezvoltare imobiliara. Eu stau pe Str. Solstitiului, in complexul Allegra 3. Stau intr-un apartament tare fain, mare si frumos, cu soare dimineata si incalzire centrala. Chiar e super! Si vecinii sunt misto.

Din pacate, o data ce ies din bloc ma lovesc de mocirla. Se pare ca normele de ecologie nu sunt aceleasi in opinia constructorului care tocmai a inceput un imobil pe strada mea si a legislatiei in vigoare in Romania.

Strada Solstitiului nu are canalizare! Prin urmare, cand ploua nu prea iti vine sa iesi din casa daca nu detii salupa. Dezvoltatorul spune ca e Primaria Popestiului-Loc-Frumos de vina, Primaria spune invers. Inca e un mister atat pentru mine si vecinii mei. Dar apa nu are ce sa iti faca atata timp cat e curata, nu? Exact, asa zic si eu. De apa mai treci cum treci, atata timp cat nu e o mocirla oribila, infecta si jegoasa care iti strica si hainele, si flow-ul si mood-ul si ce mai vrei tu.

Asadar, ca sa avem setul complet un bloc nou se ridica vizavi de complexul in care locuiesc. Ma bucura faptul ca o sa am mai multi vecini si un teren viran in minus pe strada. E foarte fain cand un loc creste si e frumos. Din pacate atmosfera santierului nu ne face bine. Acesta:

  • miroase a balega si urina
  • imprastie noroi pe carosabil

In privinta primului punct, cred ca muncitorii au un fel de hazna unde isi fac nevoile. Imi pare rau pentru ei. Sunt 7 oameni care excaveaza acolo de zor.

IMG_20151017_135223

Al doilea punct este perfect rezolvabil. Din pacate, seful lor, cu care am avut o discutie azi, nu e prea interesat de aspect. Intrigata de prezenta noroiului unde el nu trebuia sa fie, am facut un semn muncitorilor si seful lor a venit sa discutam. Mi-a promis ca la sfarsitul programului noroiul va fi curatat de cei 7 muncitori viteji. Ei bine, cand am ajuns acasa in seara aceasta, noroiul tot acolo era. Conform legii, masinile care intra si ies din santiere trebuie sa aiba rotile curatate la intrarea pe carosabil.

Linia verticala din mijloc e intrarea pe carosabil (stanga) fata de santier (dreapta).

Linia verticala din mijloc e intrarea pe carosabil (stanga) fata de santier (dreapta).

Am fotografiat si placuta cu beneficiarul constructiei si aprobarea primariei.

Am fotografiat si placuta cu beneficiarul constructiei si aprobarea primariei.

IMG_20151017_203958

Si bocancii mei, pe un teren maro, nu gri-asfalt.

Dat fiind ca omul care era, presupun, seful de santier nu si-a respectat cuvantul, am facut plangere la:

  • Garda Nationala de Mediu
  • Primaria Popesti Leordeni:
    • Buna ziua,

      Ma numesc Frincu Ioana Alexandra si locuiesc pe Str. Solstitiului, in orasul Popesti Leordeni.

      Acum o saptamana au inceput lucrarile la un nou imobil pe strada Solstitiului, nerespectand prevederile enuntate in Hotararea de Guvern nr. 300/02.03.2006 privind cerintele minime de securitate si sanatate pentru santierele temporare sau mobile.

      Strada este in acest moment plina de noroi care iese din santier si nici o masura nu a fost luata in sensul de a minimiza cantitatea de noroi. Rotile camioanelor care scot pamant in urma excavatiilor nu sunt curatate inainte de intrarea pe carosabil. Nu exista o zona destinata acestor operatiuni desi legea obliga constructorii la a crea un astfel de spatiu.

      Cantitatea de noroi pe carosabil duce la alunecarea in timpul mersului, imprastierea mizeriei si distrugerea strazii. Va rog sa vizionati imaginile atasate si sa actionati in rigorile legii.

      Am avut o discutie astazi cu responsabilul prezent pe santier care a promis ca va curata zona la sfarsitul programului. Acest lucru nu s-a intamplat si ma regasesc in situatia de a trece printr-o strada asfaltata, dar plina cu noroi, ca pe o ulita intr-o comuna. Intrucat institutia dumneavoastra a eliberat o autorizatie de constructie pentru acest santier, consider ca este resonsabilitatea administratiei locale buna desfasurare a constructiei in orasul Popesti Leordeni.

      Astept un raspuns din partea dumneavoastra si o solutie privind situatia creata de constructor.

      Cu stimă,

      Ioana Alexandra Frincu

In acest moment astept raspuns si de la o institutie, si de la cealalta. Voi posta update-uri cand raspunsurile sosesc.

Lasă un răspuns

